6 razloga zašto content marketing ne uspijeva
Zašto content marketing ne uspijeva?
Prvo i najvažnije, moramo shvatiti da content marketing nije samo stvaranje sadržaja radi stvaranja. Da bi bio uspješan, mora biti temeljen na dubokom razumijevanju ciljne publike. Ako ne razumijemo potrebe, želje i probleme naše publike, sadržaj neće pasti na plodno tlo.
Izradite strategiju koja pojašnjava potrebe kupca u sadržaju i mogućnostima brenda.
Kako biste poboljšali uspjeh content marketinga, trebali biste izgraditi strategiju oko putovanja kojim publika želi krenuti – a ne samo onog što im vaš brend diktira.
Kako odrediti poslovni i content marketing cilj?
Većina brendova s kojima smo se susreli nema postavljene poslovne i marketinške ciljeve. Zašto brendovi ne rastu i ne razvijaju se? Zato što postavljanje ciljeva ne smatraju važnim dijelom za strategiju i rast. Ujedno i ne znaju kako bi ih postavili. U nastavku donosimo vježbu za postavljanje poslovnog i content marketing cilja.
Vježba:
Za ovu vježbu upotrijebit ćemo fiktivnu udrugu Primetime kao organizaciju koja stvara content marketing strategiju. Udruga Primetime je organizacija utemeljena na članovima koja nudi usluge razvoja civilnog društva, društvenog poduzetništva, te pripremu i pisanje EU projekata.
Evo kako izgleda njihov prvi korak kreiranja strategije:
Poslovni cilj: povećati uvjerenje da je Udruga Primetime najbolji pružatelj usluga za razvoj civilnog društva, pripremu i provedbu EU projekata.
Mjerljivi cilj: Povećati broj pripremljenih EU projekata i klijenata za poslovno savjetovanje (iz godine u godinu) za 20 %.
Poslovni cilj je specifičan (podići svijest i povjerenje u Udrugu Primetime) i mjerljiv (povećati broj pripremljenih projekata za 20 %). S tim razumijevanjem, tim za content marketing identificirao je cilj koji bi u konačnici mogao pomoći da se on i postigne (postati najbolji pružatelj usluga za razvoj civilnog društva, pripremu i provedbu EU projekata).
Tek sada počinje rad na definiranju puta do postizanja tog cilja.
Zamke nedefinirane strategije
Nemojte upasti u zamku i preskočiti ovaj dio strategije.
Kako bismo proveli našeg idealnog kupca kroz prodajni lijevak, kreirat ćemo sadržaj koji će ga dovesti do te faze. To je dio strategije koji kreiramo kako bismo osvijestili kupca o brendu. Educirali o našoj usluzi ili proizvodu. I stvorili povjerenje do odluke da kupi naš proizvod ili uslugu.
Česta zamka je i nedostatak autentičnosti. Vaša publika ne želi čitati generički, bezlični sadržaj. Umjesto toga, želi čuti priče koje su istinite i relevantne. Budite iskreni i autentični u svom sadržaju. Pokažite svoju osobnost i pokažite svojoj publici zašto ste strastveni u onome što radite. To će vam pomoći da izgradite povjerenje s vašom publikom i stvorite dugoročne veze.
“63 % potrošača kaže da bi pozitivnije razmišljali o brendu kada bi im ponudili sadržaj koji je vrjedniji, zanimljiviji ili relevantniji.”
CMI- Content Marketing Institut
Većina problema je i nedostatak dosljednosti. Mnogi marketinški stručnjaci upadaju u zamku objavljivanja sadržaja kada im je to prikladno ili kada imaju vremena. Međutim, dosljednost je ključna. Vaša publika treba znati kada očekivati novi sadržaj od vas i može li se osloniti na vas kao izvor pouzdanih informacija.
Primjerice u e-mail marketingu. Prilikom upisa potencijalnog kupca na mail listu obavijestite ga o količini sadržaja koju ćete slati. Primjerice, svaka dva tjedna ili jednom tjedno, kako bi bili u toku s vašim brendom. Istaknite se kvalitetnim mailovima, tako da publika očekuje vaš sadržaj.
6 faza neuspjeha content marketinga
Nedostatak ciljeva i strategije: Jedan od najčešćih razloga za neuspjeh u content marketingu je nedostatak jasno postavljenog cilja. Bez definiranja onoga što želimo postići, naše aktivnosti mogu biti poput lutke bez glave – izgubljene i bez svrhe. Svaki komad sadržaja trebao bi imati svoj specifičan cilj, bilo da je to generiranje leads-a, povećanje svijesti ili prodaja proizvoda.
Dakle, prije nego što stvorimo bilo kakav sadržaj, važno je postaviti cilj i uskladiti strategiju s njim.
Pomanjkanje relevantnosti i vrijednosti: Ako sadržaj koji brend stvara nije relevantan ili ne pruža vrijednost ciljanoj publici, vjerojatno će biti ignoriran. Publika će se obratiti konkurenciji koja pruža korisniji sadržaj.
Nedostatak kvalitetnog sadržaja: Čest razlog neuspjeha je nedostatak kvalitetnog sadržaja. Danas smo bombardirani informacijama sa svih strana, potrošači su postali zahtjevniji nego ikad prije. Oni žele sadržaj koji ih educira, zabavlja ili rješava njihove probleme. Stoga, umjesto da se fokusiramo na količinu, trebamo staviti naglasak na kvalitetu. Sadržaj koji pruža vrijednost publici ima mnogo veće šanse za uspjeh.
Nesklad promocije: Čak i najbolji sadržaj može propasti ako nije adekvatno promoviran. Content marketing ne završava s objavljivanjem članka ili videa; to je tek početak. Iskoristite društvene medije, e-mail marketing, SEO i druge kanale kako biste povećali vidljivost svog sadržaja. Također razmislite o suradnjama s influencerima ili brendovima kako biste proširili svoj doseg. Bez promocije, naš sadržaj može proći nezamijećeno, čak i ako je izuzetno vrijedan.
Manjak dosljednosti: Dosljednost je ključna za uspjeh content marketinga. Ako brend ne redovito objavljuje relevantan i vrijedan sadržaj, može izgubiti interes publike i smanjiti svoj doseg.
Izostanak analize i prilagodbe: Jedan od najvažnijih aspekata uspješnog content marketinga je kontinuirana analiza rezultata i prilagodba strategije. Bez praćenja performansi našeg sadržaja, ne možemo znati što funkcionira, a što ne. Stoga je važno koristiti alate za analizu, poput Google Analyticsa, i redovito pregledavati podatke kako bismo identificirali što treba poboljšati. Formate sadržaja trebalo bi stalno testirati. Pratiti ponašanje publike što voli, a što ne.
Kombinacija ovih faktora može dovesti do neuspjeha content marketinga. Ključno je prepoznati ove izazove i aktivno raditi na njihovom prevladavanju kako bi se postigli željeni rezultati.
Zapamtite, konzistentnost i prilagodba su ključni, a uz malo truda i pametno planiranje, vaša strategija content marketinga može doseći izvanredne rezultate.
Ako i dalje niste sigurni u svoju content strategiju, javite nam se i krećemo u akciju.
Pročitajte još i ovo: